Τετάρτη, 18 Φεβρουαρίου 2015

Η θρεπτική αξία των ζυμαρικών

Τα ζυμαρικά αποτελούν την αγαπημένη τροφή μικρών και μεγάλων σε ολόκληρο τον κόσμο και σύμφωνα με διεθνείς μελέτες κερδίζουν την πρώτη θέση στις προτιμήσεις, αφήνοντας πίσω τρόφιμα όπως το κρέας το ρύζι ακόμα και την πίτσα.
Η σημασία των ζυμαρικών στην καθημερινή μας διατροφή



Κύριο συστατικό της μεσογειακής διατροφής αποτελούν τα δημητριακά μέρος των οποίων είναι και τα ζυμαρικά, η βάση για πληθώρα μεσογειακών πιάτων. Τα ζυμαρικά είναι γνωστά για την ενέργεια που προσφέρουν στον οργανισμό μας λόγω των υδατανθράκων που περιέχουν, των σύνθετων αυτών σακχάρων που τονώνουν τν λειτουργία του εγκεφάλου και δίνουν τροφή στου μυς μας.
Τα ζυμαρικά, κυρίως τα ολικής άλεσης, υπερέχουν καθώς παρέχουν στον οργανισμό μια αργή απελευθέρωση ενέργειας, είναι χαμηλά σε αλάτι και ελεύθερα χοληστερόλης. Αποτελούν μια καλή πηγή απαραίτητων θρεπτικών συστατικών όπως ο σίδηρος και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Επίσης, η διατροφική τους πρόσληψη (ανά φλιτζάνι) μπορεί να καλύψει μέχρι και το 25% των ημερήσιων αναγκών σε φυτικές ίνες.


Γιατί al dente;
Συνυφασμένα με την ιταλική κουζίνα τα ζυμαρικά αποτελούν το πρώτο πιάτο σε κάθε παραδοσιακό τραπέζι Ιταλών. Η φιλοξενία τους θυμίζει τη δική μας. Τα πιάτα τους μεσογειακά, όμως η έκφραση al dente είναι συνυφασμένη με τη ιδιαίτερη γεύση των ζυμαρικών τους, τα οποία πρέπει να είναι βρασμένα όσο ακριβώς χρειάζεται γιατί αυτό συμβάλλει στην καλύτερη πέψη και λειτουργία του γαστρεντερικού μας συστήματος.
Τα τελευταία όμως χρόνια πληθώρα μελετών και ειδικών φαίνεται να καταδικάζουν τους λευκούς υδατάνθρακες δηλαδή τα επεξεργασμένα δημητριακά όπως το άσπρο αλεύρι και τα λευκά ζυμαρικά. Είναι λοιπόν λογικό να δημιουργούνται ερωτήματα στην πλειοψηφία του κόσμου για την διατροφική τους αξία και τη σημασία τους στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής είτε με στόχο τη διατήρηση της υγείας και ευεξίας του οργανισμού μας, είτε την απώλεια του υπερβάλλοντος σωματικού βάρους.


Ζυμαρικά και Δίαιτα
Πληθώρα ειδικών συστήνουν κατά καιρούς δίαιτες και διατροφικά προγράμματα ελεύθερα γλουτένης (η γλουτένη είναι ένα μείγμα πρωτεϊνών και κύριο συστατικό στο αλεύρι του σιταριού, της σίκαλης, του κριθαριού και λιγότερο της βρώμης και στο εμπόριο διατίθενται ζυμαρικά χωρίς γλουτένη), πρωτεϊνικά προγράμματα με κρέας τυρί αυγό χωρίς καθόλου δημητριακά, και άλλα παρόμοια προγράμματα. Η Μεσογειακή διατροφή έρχεται για άλλη μια φορά να αντικρούσει τα αποτελέσματα αυτών των διατροφών, παρέχοντας μια ποικιλία στη διατροφική πρόσληψη που φαίνεται να αποτελεί το καλύτερο πρότυπο διατροφής για μακροζωία, λόγω της σχέσης της με την πρόληψη και την θεραπεία πολλών χρόνιων νοσημάτων.


pikantika.eu

Ποιος ο ρόλος των ζυμαρικών σε ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους;
Οι μελέτες δείχνουν ότι δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές στην απώλεια βάρους μακροπρόθεσμα μεταξύ μιας δίαιτας χαμηλών υδατανθράκων και αυτής που θεωρείται “υψηλή” σε υδατάνθρακες, όταν επιτευχθεί παρόμοια μείωση θερμίδων. Μια ισορροπημένη λοιπόν διατροφή που περιέχει σωστούς συνδυασμούς τροφίμων μπορεί να έχει καλά αποτελέσματα ανεξάρτητα με το αν περιέχει ή όχι ζυμαρικά στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιο.
Αντίθετα, σύμφωνα με το μεσογειακό πρότυπο διατροφής τα ζυμαρικά συμβάλλουν σημαντικά στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Μπορούν να θεραπεύσουν τη δυσκοιλιότητα βοηθώντας τον οργανισμό να αποβάλλει τις άχρηστες τοξίνες και να ενισχύσουν το μεταβολισμό.

Πώς θα συνδυάσουμε καλύτερα τα ζυμαρικά στη διατροφή μας
  • Με όσπρια για καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου και των πρωτεϊνών
  • Με λαχανικά για να αυξήσουμε το αίσθημα του κορεσμού και να ενισχύσουμε το πιάτο μας με αντιοξειδωτικές βιταμίνες
  • Με ξηρούς καρπούς για ορεκτικό
  • Με σκόρδο, ελαιόλαδο και πιπεριά για να ένα δέρμα που ακτινοβολεί
  • Με γιαούρτι και σκόρδο για αποτοξίνωση
  • Με θαλασσινά για να κάνουμε δίαιτα
  • Με κιμά για όσους αθλούνται ή έχουν έντονη δραστηριότητα.



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου